fbpx

Kotisivujen hakukoneoptimointi

Kotisivujen hakukoneoptimointi suositellaan tehtäväksi aina yhdessä WordPress-kotisivujen kanssa.
Suurin osa palveluita verkosta etsivistä asiakkaista klikkaavat vain hakukoneen ensimmäisellä sivulla olevia tuloksia. Vielä useammat vain kolmea parhaiten luokiteltua tulosta. Tahdot varmasti yrityksesi löytyvän näiden joukosta!
Hakukonenäkyvyyttä voi parantaa kahdella tapaa, luonnollisilla hakutuloksilla ilmaiseksi tai maksullisilla mainoksilla. Hakukoneoptimointi keskittyy luonnollisiin hakutuloksiin.

Hakukoneoptimoinnissa tavoite on, että oma sisältö löytyy hakukoneiden kärkipaikoilta. Tämän voi tehdä maksamalla mainospaikasta, mutta samaan lopputulokseen voi päästä myös ilmaiseksi hakukoneoptimoimalla sisällön.
Ajatus tämän takana on saada hakukoneet ymmärtämään sinun tuottamasi sisällön tärkeyden juuri siinä aiheessa, jota käyttäjä etsii.

Kuinka sitten voit saada hakukoneet pitämään sivuistasi?
Lähtökohtaisesti hakukoneita miellyttääkseen täytyy miellyttää asiakkaita.
Hakukoneet ovat rakennettu siten, että ne osaavat löytää käyttäjälle parhaat sivut.
Tällöin sisältö on kaikista tärkeintä.

On kuitenkin useita asioita, jotka helpottavat hakukonetta ymmärtämään sivujesi sisältöä.

Hakukoneoptimointia tuotamme lähtökohtaisesti ainoastaan kotisivuprojektien yhteydessä.

Perusoptimointiin kuuluu meidän puolelta se, että sivut ovat mobiiliystävälliset ja turvalliset, sekä rungoltaan hakukoneita miellyttävästi jäsennelty. Lisäksi asetetaan sivuilla olevan tekstin ja kuvien avainsanat.
Mahdollisuuksien mukaan autamme myös sisällöntuottamisessa ja teemme muutosehdotuksia tekstiin.

Myös mobiiliystävällisyys ja turvallisuus vaikuttavat suuresti hakukoneissa sijoittumiseen.
Jos kotisivut eivät skaalaudu puhelimelle, eikä sivua ole suojattu (osoiterivillä lukee ”Ei turvallinen”), hakukoneet laskevat sijoitustasi, vaikka sisältö olisikin äärimmäisen hyvää ja relevanttia asiakkaan hakusanaan verrattuna.

Voimme halutessanne veloituksettoman kotisivujen perehdytyksen aikana käyttää osan ajasta esimerkiksi mahdollisesti tulevien artikkelien hakukoneoptimoinnin kouluttamiseen.

Optimointiin vaikuttavia asioita on useita satoja ja ne muuttuvat jatkuvasti.
Helpointa on pitää asiat yksinkertaisina ja keskittyä muutamaan olennaisimpaan. Tällöin on myös helpompi keskittyä itse sisältöön, jota tehdään ihmisiä eikä koneita varten.

Sisältöä tuotettaessa kotisivujen hakukoneoptimointi on aina kuitenkin syytä pitää mielessä, jottei hyvä sisältö katoa teknisistä syistä huonompien varjoon.

Katso lisää hakukoneoptimoitavista kotisivuista tästä!

Kotisivut yritykselle

Miksi tarvitsisit kotisivut yritykselle? Lyhyesti siksi, jos ette tahdo menettää kullanarvoisia asiakkaitanne kilpailijoille. Tutustu aiheeseen lisää tästä.

Lue lisää »

Seinäteippaus

Miltä kuulostaisi seinäteippaus liiketilaan? Tunnistetarra tai logo yrityksen omaisuuteen? Mainostilaa kannattaa hyödyntää myynnin vauhdittamiseen.

Lue lisää »

Brändäys

Suunnitellaan yrityksellesi logo, yritysilme ja visuaalinen identiteetti, joilla erotut kilpailijoistasi. Tehdään yrityksellesi brändäys.

Lue lisää »

Pakkaussuunnittelu

Pakkaus on se, joka myy, ei tuote. Ennen kuluttajat ostivat tavaroita, nykyään mielikuvia. Pakkaussuunnittelu luo myyvän ulkoasun tuotteellesi.

Lue lisää »

Kuvitus

Kuvitus osana markkinointiviestintää parantaa 94% mahdollisuuksiasi tulla huomatuksi. Kuvituskuvasta voi olla myös apua asioiden selventämisessä.

Lue lisää »

Logon suunnittelu

Tunnus tai logo näkyy yleensä kaikessa organisaation tai yrityksen viestinnässä. Logon suunnittelu onkin yksi yrityksen ulkoisen olemuksen peruspilari.

Lue lisää »