Kotisivut yritykselle tuotamme WordPress-alustalla täysin räätälöityinä. Kotisivuprojekti aloitetaan alkupalaverilla, jossa kartoitetaan juuri teidän yrityksenne tarpeet. Palveluun kuuluu tarvittaessa myös kaikki alkutyöt, kuten verkkotunnuksen varaaminen, palvelintilan käyttöönotto ja sähköpostien määritys. Projektin valmistuttua koulutamme teille vielä sivujen omatoimisen muokkaamisen ja ylläpidon.
Kotisivut ovat yritykselle yksi tärkeimmistä markkinoinnin työvälineistä
Miksi tarvitsisit kotisivut yritykselle? Lyhyesti siksi, jos ette tahdo menettää kullanarvoisia asiakkaitanne kilpailijoille.
Mitä vastaisit seuraaviin kysymyksiin?
Tahdotko lisätietoja tuotteesta ennen ostopäätöstä?
Tarvitsetko tiettyä palvelua, mutta et tiedä mistä löytäisit palveluntuottajan?
Haluatko tietää, onko etsimäsi myymälä vielä avoinna?
Sinun täytyy soittaa yritykseen, mistä lähdet etsimään puhelinnumeroa?
Näet yrityksen mainoksen kiinnostavasta palvelusta. Mitä teet seuraavaksi?
Suurimman osan vastaus kaikkiin yllämainittuihin olisi etsiä tietoa verkosta.
Kuten siis voimme huomata, verkkonäkyvyydellä on suuri merkitys.
Esimerkki 1. Parturi-kampaamo
Asiakas on juuri muuttanut toiselle paikkakunnalle ja tahtoisi löytää paikallisen kampaamon.
Hän kirjoittaa hakukoneeseen sanan kampaamo ja perään kyseisen paikkakunnan.
Tuloksista löytyy kaksi kampaamoa.
Ensimmäisestä linkistä aukeaa kampaamo A:n kotisivut.
Kotisivuilta löytyvät palvelut, hinnastot, sekä ajanvarauskalenteri, josta asiakas näkee vapaat ajat.
Ajan voi varata suoraan sivuilta, jonka lisäksi yhteystiedot löytyvät helposti.
Toisesta linkistä aukeaa kampaamo B:n Facebook-sivu.
Sivuilla kerrotaan yhteystiedot, sekä puhelinnumero.
Lisäksi sivuilta löytyy muutama päivitys, jotka mainostavat hintoja, sekä tarjouksia.
Asiakas on nähnyt kampaamot A, B ja C paikkakunnan katukuvassa. Kampaamo C:stä ei löydy mitään tietoja verkosta.
Mistä asiakas varaa ajan?
Kampaamo C menettää jatkuvasti uusia asiakkaita, sillä uudet asiakkaat ohjautuvat A:lle ja B:lle.
Näiden kahden välillä kampaamo A vetää vielä pidemmän tikun.
Miksi Facebook-sivu ei riittäisi?
Facebook-sivut saattavatkin tarjota riittävän näkyvyyden, ellei sinulla ole kilpailijoita.
Lukuisten Facebook-sivujen joukosta oman yrityksen sivuja on vaikea erottaa massasta esimerkiksi hakukoneille.
Sosiaalisen median tilit kannattaa kuitenkin aina tehdä kotisivujen lisäksi, sillä siellä voit tuoda uusia kotisivuilla olevia asioita esille seuraajillesi ja näin yhdessä ne täydentävät toisiaan.
Kotisivujen tarkoituksena ei ole vain olla olemassa, vaan niille tulisi aina määrittää käyttökohde markkinoinnissa.
Yleensä tarkoitus on tuoda yritykselle asiakkaita ja näin lisätä myyntiä.
Hyvät kotisivut löytyvät hakukoneen kärjestä yleisimmillä asiakkaiden käyttämillä hakusanoilla, sekä sisältää kaiken tarvitseman tiedon helposti.
Yritykselle hyvät kotisivut voivat myös helpottaa yrittäjän arkea.
Kotisivut ovat aina auki, joten tietoa on saatavilla myös silloin, kun sinä tai työntekijäsi ovat vapaalla.
Esimerkki 2. Ajanvaraus
A, B ja C ovat hieronta- ja fysioterapiapalveluita tarjoavia yrityksiä. Asiakas tahtoisi varata ajan seuraavalle aamulle.
Yrityksen A työntekijä on parhaillaan hieromassa asiakasta, eikä ehdi vastaamaan puhelimeen.
Asiakas soittaa yritykseen B.
Yritys B on suljettu tältä päivältä, joten aikaa täytyisi tiedustella silloin, kun sitä jo tarvitsisi.
Yritys C:n kotisivuilta löytyy suoraan vapaat ajat, jonka asiakas pystyy varaamaan, vaikka keskellä yötä. Tieto varauksesta tallentuu järjestelmään, jonka työntekijät näkevät reaaliajassa.
Esimerkki 3. Reklamaatio
Yritys A ja B valmistavat tuotteita.
Yritys A:n tuotteen mukana tuli ohjeistus, että reklamaatiot tulee tehdä kirjallisesti sähköpostilla.
Asiakas teki reklamaation, mutta unohti ilmoittaa paketissa kerrotun valmistuspäivämäärän, eikä osannut liittää kuvaa oikeassa muodossa.
Yrittäjä ja asiakas joutuvat käyttämään lisää aikaa sähköpostin parissa.
Yritys B:n tuotteen mukana ohjeistettiin tekemään reklamaatiot verkossa.
Kotisivuilta löytyi lomake, jonka tietyt kohdat ovat pakollisia.
Lisäksi liitteen lähettäminen onnistui suoraan sivuilta.
Kaikki tarvittavat tiedot saapuivat kerralla perille.
Asiakas on tyytyväinen helposta ja nopeasta palvelusta.
Kotisivut antavat yritykselle ammattimaisen kuvan edullisesti
Tiedät olevasi alasi rautainen ammattilainen, mutta asiakkaille välittyy toisenlainen kuva?
Myydessä annat sähköpostiosoitteen ”yrityksesi@gmail.com”, eikä yrityksestä löydy verkosta y-tunnusta enempää tietoa?
Kotisivujen avulla edellä mainitut ongelmat poistuvat kivuttomasti.
Myös verkossa markkinointi on huomattavasti muita medioita edullisempaa.
Hakukoneoptimoidut kotisivut kerran tehtynä mainostavat itse itseään ilman yhtään erilliseen markkinointiin varattavaa budjettiosuutta.
Jos hakukonenäkyvyys ei riitä, on verkossa olevat muut mahdollisuudet mainostamiseen lähes rajattomia.
Hinnaltaan nämä ovat suorastaan edullisia painettuun mediaan verrattuna, sekä niiden kohdentaminen onnistuu huomattavasti paremmin.
Kotisivujen tekeminen ei ole kuluiltaan niin suuri investointi, että sen takia kannattaisi menettää asiakkaita.
Hyvin toteutetut kotisivut maksavat aina itsensä takaisin!
Kysy lisää tai pyydä tarjous kotisivuista täältä.
Ps. Kauttamme saat nyt myös älykkäät chatbotit.
Perinteiseen chattiin verrattuna nämä osaavat keskustella asiakkaan kanssa myös ilman toisessa päässä olevaa asiakaspalvelijaa. Näin asiakas saa palvelua ja vastauksia yleisimpiin kysymyksiin myös työaikojen ulkopuolella. Kysy lisää palvelusta.